lördag 1 mars 2014

Sajten

Vi måste ha närvaro på nätet förstås. Jag tror inte vi kommer att skaffa kunder via google-sökningar (fast man vet aldrig), men det är nästan suspekt med företag som inte har en hemsida. Det måste finnas något slags statement om vad vi gör, som man kan hitta när man vill. Det är nätet bra på. Det är som om man inte finns om man inte finns på nätet. Minsta bilverkstad finns på nätet. I alla fall med telefonnummer och en karta.

Det är en massa avvägningar att göra. Inte för mycket information, inte för lite information. Inga buzz-words, inga stämningsskapande nonsens-floskler. Inget icke-informativt ord-vrängande. Det är faktiskt en riktig, konkret verksamhet vi bedriver. Eller vi och vi. Vi äger visserligen företaget tillsammans, men min roll är mer som bollplank. Runtomkringfixande, hålla lite koll på formaliteter. Jag förstår förstås principerna med kärnverksamheten, men det är inte mitt yrkesområde alls. Möjligen kan jag bidra med matematiska kunskaper när det behövs. Men mest är jag allmänt förnuft. Bidragande strategisk tänkare. Det gillar jag. Det är faktiskt väldigt intressant, när man tänker efter.

Labb-bänk.
Och jag gör hemsidan. Det är bara att göra, hur svårt kan det vara? Jag vet hur man skaffar en domän, jag vet hur man installerar WordPress, jag vet hur man manipulerar i teman så det blir som man vill ha det. Hemsidan ska vara enkel. Få färger, informativa bilder och precisa texter. Och det ska vara enkelt att lägga till material när det behövs. En hobby, som vi båda ägnar oss åt, kommer till nytta. Foto. Vi kan använda våra egna bilder. Som den i headern här, och den här bredvid, autentiska bilder från verksamheten. Det är inte flashigt, saker och ting flyger inte omkring, det poppar inte upp rutor och bilder, texten är läsbart stor. Sådärja. Det är en början i alla fall, att bygga vidare på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

free hit counters