lördag 22 mars 2014

Ombeslut

Och här har vi The Svedbergs laboratorium.
Att gå emot egna beslut kräver snudd på oändlig inre övertalning, men jag beslutade mig häromdagen för att deltagande i Blogg100 faktiskt inte är någon bra idé.

Det är inte det att Blogg100 i sig inte är en bra idé. Det är inte det att inspiration saknas, tvärtom. Det är inte det att tid saknas, det tar ändå bara tio, femton minuter att skriva ett inlägg.

Det är mer en fråga om sammanhang. Sammanhanget stämmer inte alls. Men nu var det testat, undersökt, investigerat, evaluerat i alla fall.

Kanske får jag, trots allt, lov att återuppväcka från de döda min gamla blogg, som jag avlivade för drygt en månad sen, istället. Någonstans måste man ju göra av ord och bilder som dyker upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

free hit counters